SimsSandra

Alla inlägg under januari 2013

Av Sandra - 24 januari 2013 20:40

Ja, idag släpps det åttonde prylpaketet i The Sims 3 serien: The Sims 3 70-tal, 80-tal, 90-tal! Jag har inte köpt spelet än, men ska kolla om CDON skaffar ett sånt här erbjudande där man kan få 1000 simpoints om man köper ett prylpaket (och i så fall kanske det blir en liten tävling om det skulle uppskattas ...!). När (om) jag köper det så skriver jag det givetvis på bloggen samt en recension. :) 



Ni som har köpt det, vad tycker ni?   

Av Sandra - 22 januari 2013 21:04

Förlåt.

Det blev ingen uppdatering i helgen.

Men nu ska vi inte hänga läpp för det! Jag har gjort en ny header istället. Jag vet att jag byter jätteofta, men den förra headern var faktiskt inte så snygg. Den här gillar jag däremot skarpt och kan nog ha ett tag i alla fall.


 

Har fortfarande inte lyckats göra en transparent header trots era superbra tips ... Mitt problem är att jag inte hittar "exportera". Hjälp? 


Sen så hade jag tänkt fråga vad ni gillar bäst om med min blogg/skulle vilja se på min blogg.

Svar på frågor? Guider? CC-tips? Historia? Mitt spel? Videos? 

Säg bara vad ni gillar så ska jag se till att ta fram det mer än t. ex. CC-tips om ni skulle ogilla det. Skulle ni dock vilja ha fler CC-tips så skulle jag ju kunna fixa några sånna. :) Ni föstår hur jag menar i alla fall? 

Sen så ska jag försöka tidsinställa inlägg några inlägg när jag får tid. Ännu flera blir det om ni berättar vika inlägg in vill ha. ;) 

Gillade ni headern?

Av Sandra - 16 januari 2013 19:01

Förlåt för hur uppdateringen varit i en vecka nu. Men skolan har ju faktiskt börjat och min aktivitet här är ju faktiskt inte så stor under skoldagar, det tror jag ni vet. Har i alla fall någon inläggs idè på lager jag kan skriva om, i allra värsta fall så kommer den på helgen (annars så är jag dåligare än jag trodde på att uppdatera). 


Jaja, bort med dom sura minerna, igår, idag och i förgår så byggde jag ett hus med hjälp av ett tips från det här inlägget av Saga och Embla på Allt Om Sims; att bygga ett hus med hjälp av riktiga ritningar, alltså från riktiga hus! Jag tyckte det var en rolig idé och provade att bygga ett hus med hjälp av dom här bilderna jag hittade på google (hon som äger bloggen där bilderna las upp kan du hitta här):


Det översta är nedervåningen och den undre är övervåningen.


Jag kan erkänna att det inte var så lätt som jag trodde, för alla rum (förutom klädkammarna och Benhilda-skrubben) blev lite stora, och i vissa fall tröttnade jag på att inreda dom så om du tycker att något rum är halvfint så får du inreda om. Har jobbat lite på rabatten också (fick tipset från en gammal kommentar) och det blev väl ... okej? Blev i alla fall väldigt stolt med vissa rum och det är det största huset jag någonsin byggt!


Utsidan:

 

     


  Insidan: 

 

Nedervåningen:

 

 

   

Hallen.     

Badrummet.

   

En Benhilda-skrubb, på ritningen var den ett pannrum, men eftersom det nog skulle vara lite svårt att bygga i sims så satte jag ditt en Benhilda-garderob och en boll där istället. 

   

Kök och matsal. Jag vet att bänkarna i köket ser olik färgade ut men jag är säker på att dom har samma färg!

 

Tvättstuga.

     

Vardagsrum, genom glasdörren ser man ut till altanen.

     

Barnrummet, ursäkta att rutorna syns och att det sticker ut en pil genom väggen. 


Övervåningen: 

 

        

Sällskapsrum/vardagsrum.

   

Gästrum eller sovrum, men jag gjorde det rätt så enkelt som om det var ett gästrum. 

   

Båda garderoberna, mest till för syns skull. Om du vill kan du ju sätta in byråar där. 

   

Det stora sovrummet, "vuxensovrummet". 

     

Toaletten och bastun, rätt så dåliga bilder men det finns i alla fall en glasdörr mittemot stolen där man kan gå in till bastun. 

   

Arbetsrum och bibliotek. Glasdörren leder ut till balkongen.

 

Balkongen.


Jag blev hur som helst väldigt nöjd med huset och det finns att ladda ner här. Det innehåller inget CC men några grejer från store, men det är nog bara några gratisgrejer, saker från Vaggvisor och barnramsor (i barnrummet) och stolarna på balkongen och altanen från världen Monte Vista. 

Villa Ej-vit går i alla fall att ladda ner här

Av Sandra - 10 januari 2013 19:00

Källa. Vissa saker är även tagna från livesändningen och bilderna är mest från google eller Thesims3.com.


Universitetsliv är den tionde expansionen i The Sims 3 och släpps den 5 mars (i USA, så kanske lite senare i Svergie). Med expansionen kommer simmarna att kunna åka till universitetet. 



Plugga


Även om universitetet är så mycket mer än bara skola så är det ju därför du går där, eller hur? Plugga in för prov, gå på studiegrupper och föreläsningar, med mera! En sim som vill bli läkare/vetenskaps man kan arbeta med skolskelettet för att få bättre betyg, och en som vill bli politiker/journalist (är inte riktigt säker på vad) kan starta sitt eget radioprogram.



Smartphones


"Har din mobil knappar!?" Med den här expansionen får alla simmar uppgraderade mobiler med nya och bättre funktioner, b.la så kan dom ta foton med en kompis och (som jag uppfattade det) surfa runt på webben och anmäla sig till universitetet. 



Din rebelliska sida


Orka uppföra sig hela tiden ... universitetet är väl till för att ha skoj? Klottra, flörta, strejka eller bara var allmänt trotsig. Varför inte ordna en vild fest och låta det spåra ur? 




Campus


När du börjar på universitetet så kommer du till din speciella camusvärlden! Hyr ett hus för ett inte så stort antal pengar eller bo i en stundentlägenhet (snarare hus men) med andra simmar. I campus finns även cafèer, gym, och såklart själva skolan. Köp lite fika i matståndet och gå på lektionerna! 



Status


I campus kan simmarna umgås med tre olika sociala grupper: nördarna, rebellerna, och sportfånarna. En sim som umgås tillräckligt mycket med en av grupperna kan få speciella fördelar längre fram i livet. En sim som umgås tillräckligt mycket med nördarna, t. ex., kan låsa upp karriären TV-spelsutvecklare. 



Fördelarna


En sim som har gått universitetet kan få snabbare befordringar och snabbare uppnå sitt drömjobb. Kanske bor den perfekta partnern i campus också? 



Trailern: 

 


Även om all fakta i det här inlägget inte är mitt, så är det jag som har skrivit om texten. Kopiering förbjuden! 


Det var väl allt jag hade att säga om den här expansionen, vad tycker ni? Kommer ni förboka det? Själv tycker jag det verkar jättebra och jag kommer förmodligen köpa det!

Av Sandra - 9 januari 2013 18:29

Såg ni livesändningen igår? Den var episk!  Dom avslöjade tre nya expansioner och 1 expansions paket! B.la Universitet (som du nog hört rykten om) men också Island Paradise där man ska kunna åka båt och dyka under vattnet! Jag anar nog som många andra att det är där vi får se den nya varelsen i den expansionen ... 

Okej, mer ska jag inte avslöja för er som inte har sett.

Här hittar ni en repris på sändningen. :)


Bild från Thesims3.com 

Av Sandra - 7 januari 2013 13:47

Japp, jag vart inte riktigt nöjd med den förra, så jag gjorde en ny. Kanske byter ut den här också men den får sitta här ett tag i alla fall. 


 


Vad tycker ni? Bättre eller sämre än den förra? Är färgen för skrikig? Jag har en annan också men den blev jag inte lika nöjd med, gillar ni inte den här kan jag visa den. :) 

Av Sandra - 6 januari 2013 19:48

Såg nyss att jag fått en fråga om hur man tar bilder så att konstrollpanelen (humör, önskningar ovs.) syns. Tänkte svara på frågan rakt av men märkte att det blev jätterörigt så jag gör ett inlägg om det istället. Dessutom känns det som en fråga som ställs rätt så ofta så det är nog lika bra att göra ett inlägg om det! 


Tänk på att den här guiden är till Windows, så jag är inte säker på att allt funkar på Mac-datorer.


För att ta en bild så att kontrollpanelen syns så tyrcker man på Print Screen-knappen. Print Screen-knappen sitter högt upp på tangentbordet ovanför backspace-knappen. Här är en bild så att ni förstår:


Bildkälla


Okej, bilden var jätteotydlig och visar ingenting, så om inte vet var knappen sitter får ni säga till så skaffar jag en bättre bild/gör jag en bättre beskrivning. Om ni vet var knappen sitter så går du in på sims och "paintar" det du vill ha på bild genom att klicka på knappen när det du vill ha med på bilden finns med på bilden. 

Vi kan säga att jag vill visa er vad som finns i min sims katalog, så då går jag in i min sims katalog och trycker på Print Screen.


När du är klar med det går du ut från sims (snabbast genom att trycka på windows-knappen om du har en windowsdator) och öppnar Paint. Paint är ett gratis ritprogram, eller ett minimalt redigeringsprogram som följer med alla windowsdatorer vad jag vet. Om det följer med Mac vet jag inte men det får ni gärna säga till om det gör/inte gör. Om du inte vet var du kan hitta Paint så sök på det i sökrutan. 



 


Öppna Paint och klicka på knappen som jag har ringat in (det blev väldigt ddåligt men den är i alla fall högt upp till vänster). Då kommer bilden du paintade komma upp. Om du har kopierat en bild efter att du paintat kommer det upp istället. 




Bilden går att spara och använda nu om du vill det, men då blir den väldigt stor och otydlig om du bara ville visa något speciellt. Så då kan du beskära det du ville ha med på bilden. Det gör du genom att klicka på Beskär (åt vänster bredvid klistra in). Ringa in det du vill ha med på bilden och klicka på Beskär igen. 


 


När du har beskärt bilden som du vill så sparar du den genom att klicka på Spara-knappen (högt upp åt höger). Nu är bilden klar att använda! 


 


Jag gjorde säkert guiden så övertydlig att det verkar jättekrångligt men det är superenkelt. Om det var något du inte förstod eller som fungerar dåligt för dig så säg till

Av Sandra - 4 januari 2013 11:07

Spacesims har en utlottning på sin blogg där man kan vinna ett valfritt klädesplagg eller hår från Thesims3.com!




  

Klicka på bilden för att komma till hennes tävling.

 

Det känns inte helt rätt om jag inte ger lite credit till Sara på SimsDeluxe eftersom det var hos henne jag fick se tävlingen.


Det blir antagligen ingen uppdatering under helgen, tyvärr, för min familj har sett till att vara helt uppbokad då, men vi får se. 


Sul sul!


Vad roligt att du har hittat min blogg! Jag som driver bloggen heter Sandra och är elva år. Bloggen handlar - som du kanske ser - om sims som jag har spelat sen vintern 2008 när jag fick sims 2 med jultidningarna.

Jag på Sims3.com

Bli gärna än med mig på sims3.com! Där heter jag Vetre98

 

vetre98

Sandra Svarar

Ställ så många frågor du vill, jag blir bara glad! Men tänk på att:

 

-Frågor som "Kan du kolla på min blogg?" tas bort.

-Jag har en PC dator och vet ingenting om Mac.

-Sök i sök rutan innan du frågar. 

-Skicka bara frågor om sims. Inget löjligt. 

-Om det är utanför sims så får du gärna berätta om du har en Mac-dator eller PC-dator.

33 besvarade frågor

Länkar

Kommentarregler

Jag blir jätteglad av kommentarer, så kommentera så mycket du vill! Men tänk på att:

  

-Reklam tas bort så fort som möjligt, så det är bättre att du skriver vad du tycker om själva inlägget och hoppas att någon klickar på dig då. 

-Jag tål kritik, men andra läsare kanske inte gör det. Så om du blir sugen att kritisera nånting, så kritisera mig och inte mina läsare, tack. 

-Skicka bara samma sak 1 gång,  tjata inte. Jag blir förståss inte arg om du råkar skicka dubletter, men tjat är inget för mig. 

Omröstning

På vilken sida tycker du jag ska ha menyavdelningen?
 Vänster
 Höger

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards