SimsSandra

Alla inlägg under december 2012

Av Sandra - 31 december 2012 16:51

Med The Sims 3 Årstider följer det nu med att simmar kan bli sjuka! Du märker att din sim är sjuk genom att du får ett meddelande där det står "*Simmens namn* känner sig lite sjuk" (där det står *Simmens namn* ska det självklart vara ett namn) och att simmen i fråga får humöreffekten Bacillig.

 

   


Simmar som är "bacilliga" kan smitta andra simmar om dom umgås för mycket med dom. En bacillig sim kan även sjukskriva sig på telefonen så den slipper gå till jobbet. 

 

 

 

Om du inte vill att din sim ska vara sjuk så kan du ta den till sjukhuset och ge den en vaccinspruta. En vaccinspruta kostar 200 §.



GOTT NYTT ÅR! 


Av Sandra - 30 december 2012 20:32

Nu när det inte är ju längre behövs det ju ingen julstämning, och när det inte behövs någon julstämning behövs det ju inte heller någon julheader, så jag gjorde en ny och blev rätt så nöjd! (Värst vad nöjt jag börjar bli på senaste tiden, med lilla Louise, med Charlotte och med det här, haha. :P)



Jag tänkte använda transparens (så att bakrundsfärgen på headern kunde anpasa sig efter färgen på bloggen om ni förstår) men det gick och skogen så strunt i det.

Det suger att man inte kan ladda upp Gimp-bilder på bloggplatsen utan att man måste spara dom på paint först (så gör kanske bara jag men ändå). Men jag tror att mamma ska få någon slags rabatt på något redigeringspogram för att hon gått någon kurs, typ Windows 8 eller något, fast ett ritpogram. Någon som vet vad jag menar ...? 

Nåja, strunt i det, vad tyckte ni om headern? :) 

Av Sandra - 30 december 2012 17:59

Gjorde en sim nyss som jag döpte till Charlotte Bloom. Och tro det eller ej, jag blev - för ovanlighetens skull - supernöjd! Jag tror jag har gjort lite för många simmar som är ... jag vet inte, "killgalna"? Fast haha, Charlotte drömmer ju faktiskt om en drömkille i sin biografi (som sår längre ner) så jag vet inte ... Hon är liksom mysigare än mina andra simmar om man säger så, så jag är riktigt riktigt nöjd!


Charlotte Bloom

 

 

Biografi:


"Charlottes dröm är att kunna försörja sig på sina böcker och målningar, vilket hon tidigt fick veta att hon hade en god chans att kunna då hon var mycket skicklig i sitt skapande. Dock anses hon vara lite klumpig då många målingar i skroten eftersom hon jämt spiller färg över dom och många domument hon skriver i råkar försvinna med ett lätt litet klick. Hon anses också vara rätt så feg och håller gärna näsan i en kärleksbok då hon drömmer om den perfekta

mannen. Men finns det någon som är perfekt för Chralotte?"


 Det sista av Charlottes biografi är inte med på Thesims3.com, men jag hoppas det inte gör så jättemycket. 

 

  


Charlotte har egenskaperna Konstnärlig, Bokmal, Hopplös romantiker, Fegis och Klumpig, som antyds i hennes biografi. På bilden ovanför håller hon i sin katt Malva, som ibland brukar vara lite motstridig med att lyftas upp eftersom hon är Stolt, men tillät Charlotte att göra det för fotograferingen i alla fall. 


 


Charlottes livslånga önskan är att bli en lysande författare, alltså att nå nivå 10 i målning och författning (om det är ett ord o.o) vilket jag tänker satsa hårt på, vilket jag inte heller brukar satsa på så ofta. Ni kommer i alla fall ganska säkert få se mer av Charlotte när hon väl skaffar sig en familj! 


 


Charlotte finns att ladda ner här

Av Sandra - 28 december 2012 19:45

Ja, jag måste bara säga förlåt över hur uppdateringen har varit väldigt länge nu, särskilt på senaste tiden. Men jag kommer bara inte på vad jag ska skriva om, och då blir jag stressad, och då blir det bara sämre.

Men ska i alla fall försöka fixa ett inlägg med håren, kläderna och utklädningssminket från Årstider, och kanske några bilder från The Sims 1 om jag kommer på var dom hamnar (någon som kan förklara ...?). Om ni har något förslag på inlägg så säg till, snälla, det skulle vara jättebra, för jag har verkligen ingen idè. 

I alla fall, jag hoppas att uppdateringen blir bättre, fast med tanke på hur många gånger jag har sagt så så kommer den antagligen inte bli det. Men jag ska försöka, som jag också alltid säger ... :P 


Så bara för att vara extra tydlig, säg till om det finns något du skulle vilja att jag skrev om! :) 



Jessie Selie, en av simmarna jag spelar på just nu. Hennes hushåll kanske det också kommer ett inlägg om ...? 

Av Sandra - 25 december 2012 10:24

God jul i efterskott! Fick ni vad ni ville ha i julklapp? :) Själv fick jag inget som ni nog skulle vara intresserade av ...


I vilket fall, igår när jag kom hem från min mormor och morfar, så satte jag mig och började bygga på ett hus, bara för att, och blev ganska nöjd! Huset är inte alls stort eller så, men jag hade bara tänkt att två simmar skulle bo i det. Sen så går det nog rätt så bra att bygga ut om man skulle vilja det. Huset fick heta "Lilla Louise" (även fast det är ett rätt så konstigt namn på ett hus). 


Några bilder på "Lilla Louise":

 

           

Tog inga bilder på de enskilda rummen, för huset är ju så litet att det räcker med att göra så här. 


Lilla Louise går att ladda ner här. Huset innehåller inget CC men saker från alla expansions paket förutom Övernaturligt, och en dekoration i hallen kommer ifrån Gasen i Botten. Om du laddar ner det får du jättegärna rekommendera! 

Av Sandra - 21 december 2012 14:41

Förlåt för usel uppdatering, och jag antar att den inte blir precis bättre så här över jul ... 


Nr 1: Hidden Springs - Den här staden är jättefin och min absoluta favorit bland store-världarna! Både lite mysig och snygg, sen så älskar jag verkligen när det är massa coola pooler i en stad, men rundade kanter och allt vad det är, och ja, det har Hidden Springs gott och väl! Premium föremålet - ungdomens källa - som följer med, är också rätt så häftigt, även om jag nästan aldrig använder det. Spat är också jättecoolt, haha!



Nr 2: Monte Vista - Den nyaste världen som store har släppt är verkligen fantastisk fin och mysig. De mesta av kläderna och håren är fina, vilket är ett klart plus. Att staden är inspirerad av Italien är toppen, för vem gillar inte Italien!? Alla badrum i staden är stora vilket är roligt, och så hänger det ner klätterväxter från vissa typ  håliga tak eller vad man nu ska säga (haha, Queen of sims hade visste inte heller vad det hette i det här inlägget, kolla där så förstår ni vad jag menar i alla fall). Det är otroligt fint! Minus är dock att den Vedeldade Ugnen inte fungerar om man laddar ner världen olagligt. 




Nr 3: Sunlit Tides - Otroligt vacker värld med annorlunda "tema" om man tänker på dom andra världarna - det är ju en ö! De flesta allmänna tomterna är jättefina, och när det gäller hus finns det både stora och moderna och mindre och mysigare - helt fantastiskt! Håren till kvinnorna är faktiskt rätt snygga och vissa av kläderna helt okej. Men ett stoort minus är att snön ser helt puckad ut vid det flesta stränderna längst kanten av ön, där blir den helt rosa och konstig. Att det följer med två premiumföremål (om man köper guldversionen) är väldigt bra! Solnedgångarna är också otroligt vackra ...



Nr 4: Lucky Palms - Cool och annorlunda värld. Poolerna är särkillt coola i den här staden och det är nästan det som gjorde mig mest sugen att ladda ner staden från första början. Den har väldigt häftig natur med kaktusar och färggladablommor. Önskebrunnen som följer med är väldigt rolig eftersom ens önskningar ofta blir helt fel. 



Nr 5: Lunar Lakes - Väldigt udda stad - vilket både är ett plus och ett minus. Väldigt svårt att passa in med en normal familj i den här staden, men egentligen finns det ju så många städer man kan passa in i en vanlig familj med, så det är väl bra med något lite udda ..? Välståndets träd är faktiskt praktiskt att ha även om jag nästan aldrig använder det (som med dom andra premiumföremålen då, jag vet). Jag använder inte staden över huvud taget så ofta. 

 


 

Nr 6: Riverview - Egentligen rätt så fin stad, men rätt så "normal". Att den är gratis är ju toppen, men det är väl därför den inte mäter sig med de andra världarna. Finns egentligen inte så mycket att skriva om den.



Hoppas det inte gör så mycket att Barnacle Bay är med! 

 

Vilken är din favvostad och vilken stad gillar du minst? 

Av Sandra - 17 december 2012 06:00

 


Uppdatering: Inlägget krånglade när jag gjorde det, men nu ska det funka. Så du som läste det innen 08:02 kan läsa det igen om du tyckte det var konstigt!


Mystiska trädgårdstomtar kan dyka upp på din tomt eller i din katalog när du håller på med vissa saker. En mystisk trädgårdstomte är inte som andra tomtar, utan kan teleportera sig på tomten och inta speciella poser (ofta beroende på vilken slags tomte det är). Sådana här tomtar går inte heller att köpa i köpläget, men kan säljas för 1000 §. Det följer med olika trädgårdstomtar i alla spel (förutom prylpaketen då).


Grundspelet


  


Mystisk herr tomte 
är den enda tomten som följer med grundspelet. Tomten går bland annat att hitta när du utforskar katakomber och när du fiskar.

 

Destinations Världen

 

 

Från vänster: Lille Lèons magiska tomte, Mäster Manchus magiska tomte och Sultanen Sams magiska tomte.

 

Dessa tomtar representerar de tre resemålen i spelet (om du har Destinations Världen, alltså); Lille Lèons magiska tomte är Champs Les Sims (Frankrike),  Mäster Manchus magiska tomte är Shang Simla (Kina) och Sultanen Sams magiska tomte Al Simhara. Tomtarna går att hitta i sitt "hemland" eller köpa i butikerna  där (då spelar det dock inte någon roll vilket land det är). 


Drömjobb


 

Från vänster: Abrakadabra, Magisk skulptörtomte, Magisk uppfinnartomte och Troglodyt.


Abrakadabra går oftast att hitta när din sim tvättar. Då dyker den upp i simmens katalog.

Magisk skulptörtomte och Magisk uppfinnartomte går att hitta när din sim gör respektive sak - Magisk skulptörtomte när du skulpterar och den Magiska uppfinnartomten när du uppfinner. Magisk uppfinnartomte (Uppdatering: uppfinnar tomte, inte skulptörtomte som jag skrev först) går också att hitta när du använder en grävmaskin som går att uppfinna (kommer inte ihåg namnet) till att borra. Ställer du respektive tomte på respektive arbetsplats så går det bättre att skulptera/bygga.

Troglodyt går bland annat att hitta när din sim reser i tiden och borrar med grävmaskinen.


Kvällsnöjen


 

Från vänster: Blingabuu och Magisk vampyrtomte.

 

Blingabuu kan en kändissim få i posten som present från ett fan, och Magisk vampyrtomte kan dyka upp på platser där det är många vampyrer eller plasmafruktsplantor. Den här tomten kan bita vanliga nallar så dom blir vampyrtomtar, och finns det andra tomtar på tomten kan hen suga blod av dom så att tomtarna svimmar. 


Husdjur


 

Från vänster: Carl Caninenimus, Felix Felinenimus, Magisk kylskpåpskanintomte, Zenyatta.

 

Carl Caninenimus, Felix Felinenimus och Zenyatta går att hitta om något av respektive djur finns på tomten. Magisk kylskpåpskanintomte kan dyka upp lite när som helst. 


I Rampljuset

 

 

Från vänster: Cranstan Boonitz den magiska tomten och Salongslejon den magiska tomten


Det går bättre för din trollkars/sång-sim om respektive tomte står på scenen när den uppträder (då går den att placera ut när du ska dekorere scenen).
 
Övernatruligt
 
 

 
Den enda tomten som kommer med det här spelet är De förbaskades tomte - men den kan se ut på många olika sätt! De förbaskades tomte kan komma till din tomt om du har många övernaturliga varesler där.
 
Årstider
Respektera att jag inte har hunnit utforska dom här tomtarna så mycket, knappt något alls ... men ett separat inlägg om dom kommer när jag har gjort det!
 
 
Från vänster: Den onskefulle Herr Tomte, Gubben Bittervackel, Hartand Helnöt, Kaklande Knickedick och Knutte Stekare.
 
Kaklande Knickedick går att hitta i spökhuset och går att köpa under höstfestivalen mot ett högt antal festivalbiljetter. Kaklande Knickedick hittas oftast trixande på sin kvast. 
 
 




Av Sandra - 15 december 2012 11:10

En ny patch har släppts! 


 

När du startar starprogrammet kommer en förfrågan om du vill installera patchen upp på en gång.


Förlåt för den dåliga uppdateringen, men ja, ni måste ju börja bli vana vid att uppdateringen suger under skoldagarna, haha ... Vill så gärna bli bättre, bara så ni vet det!


Sul sul!


Vad roligt att du har hittat min blogg! Jag som driver bloggen heter Sandra och är elva år. Bloggen handlar - som du kanske ser - om sims som jag har spelat sen vintern 2008 när jag fick sims 2 med jultidningarna.

Jag på Sims3.com

Bli gärna än med mig på sims3.com! Där heter jag Vetre98

 

vetre98

Sandra Svarar

Ställ så många frågor du vill, jag blir bara glad! Men tänk på att:

 

-Frågor som "Kan du kolla på min blogg?" tas bort.

-Jag har en PC dator och vet ingenting om Mac.

-Sök i sök rutan innan du frågar. 

-Skicka bara frågor om sims. Inget löjligt. 

-Om det är utanför sims så får du gärna berätta om du har en Mac-dator eller PC-dator.

33 besvarade frågor

Länkar

Kommentarregler

Jag blir jätteglad av kommentarer, så kommentera så mycket du vill! Men tänk på att:

  

-Reklam tas bort så fort som möjligt, så det är bättre att du skriver vad du tycker om själva inlägget och hoppas att någon klickar på dig då. 

-Jag tål kritik, men andra läsare kanske inte gör det. Så om du blir sugen att kritisera nånting, så kritisera mig och inte mina läsare, tack. 

-Skicka bara samma sak 1 gång,  tjata inte. Jag blir förståss inte arg om du råkar skicka dubletter, men tjat är inget för mig. 

Omröstning

På vilken sida tycker du jag ska ha menyavdelningen?
 Vänster
 Höger

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards