SimsSandra

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sandra - 28 augusti 2012 08:02

Ja ... nu ser ju bloggen lite annorlunda ut, och det för att den där lila färgen var så himla skrikig och ful. Jag avskydde den verkligen. Det här blev bättre! Tror jag ... Men när färgen ändå skulle ändras fick det bli en ny header också. ;)


 

Precis som den förra headern är denna också gjord på pizap.com.


Nu hinner jag inte skriva mer, måste till skolan, så hej då! Vad tyckte ni om headern och färgen? 

Av Sandra - 27 augusti 2012 19:11

Förutom exchange så vet jag inga ställen som man kan ladda upp simmar, hus och sånt på (dock rekommenderar jag exchange). Fast det kan vara lite klurigt att förstå hur man gör. Därför skriver jag det här!


 

1. Först och främst måste du ju vara medlem, så registrera dig eller logga in. När du registrerar dig så kan du välja mellan en gratisversion och en premiumversion (jag har gratisversionen). Sedan går det snabbt och vips så är du medlem!

 

  2. Klicka på "Upload".

 

  

3. När det här fönstret dyker upp är det dags att öppna startpogrammet för sims. 

 

 

4. Gå in på "Uppladdningar", leta reda på det du vill ladda upp och klicka på "Visa fil".

 

 

5. Nu ska du dra in det du vill ladda upp till det stora plustecknet ...

 

 

6. ... och klicka på "Begin upload".

 

  


7. Nu laddar det lite, och sen är det klart! :) 

 

Nu vet ni det. Har i några frågor eller problem, så fråga på! 

Av Sandra - 24 augusti 2012 19:27

Nu har det kommit en ny ö till store - Sunlit Tides! Om jag är glad? Jag är överlycklig! 


 


"En modern stadskärna lämnar plats åt en grönskande djungel med utspridda exotiska bungalower och semesterhus vid stranden, inbäddade mellan havets mjuka vågor och en soldränkt lagun. Njut av en picknick på stranden, planera ett hemligt möte vid ett vattenfall eller mys tillsammans med din käresta i skuggan av en palm och se solen gå ner i havet. Kommer dina simmar att finna den sanna kärleken, eller bara ha kul i jakten på den?"

 


Hmm ... få se nu ea ... "Hitta kärleken i Lucky Palms!" ... "Kommer dina simmar att finna den sanna kärleken?"

...

Bara jag som ser nått ... samband?

Tror inte det, va. Inte för att jag inte gillar kärlek i sims, jag älskar det, men ändå; Kom med nåt nytt!

 

  

 

Nej nu ska jag inte vara sur, ön är ju jättefin! Lite hawaiiaktig. Och vem vill åka till hawaii? Jaaag! :3 

 

 

 Alana Kahale, en av simmarna i staden.

 

Precis som med Lucky Palms finns både ett premiumsett och ett standard sett. Standard settet kostar 2450 simpoints och premium settet 4350, men premiumsettet är på rea just nu och kostar bara 3500 simpoints. Det här följer med premiumsettet:

 

*Massagebordet Zentastiskt; "Känner du dig överarbetad? Trött och sliten? Eller vill du bara bli lite uppmjukad så att du kan tillbringa några fler timmar på gymmet? Då är massagebordet Zentastiskt det perfekta sättet att finna Nirvana. Dina simmar kommer att sitta som på nålar under akupunkturen, känna hettan under en massage med heta stenar, eller få en ångande romantisk massage – det är upp till dig!"

   

*Lokalen Stillhetens Hem, med massa nya förmemål.

 

 



 

Mer om massagebordet


  • Ta med dig en bit av spa-anläggningen hem! Bygg upp din sims karriär på spa-anläggningen, uppfyll spa-önskningar och tjäna simdaler på att ge massage i ditt eget hem!

  • Låt din sim fylla mätaren för kul, energi och umgänge och bygga relationer genom att ge eller ta emot ett antal olika typer av massage!  

    • En svensk massage ger din sim den nya humöreffekten ""Avslappnad"".
    • Din sim kan ""Finna Nirvana"" med den nya humöreffekten som bara går att få genom akupunktur.
    • Känn hettan med en varm sten-massage som ger din sim den nya humöreffekten ""Småstenslycka""
    • Djupverkande massage ger även bonuseffekten ""Mjuk och smidig"" som motverkar ömhet och utmattning, så att din sim kan träna längre.
    • Få mer passion i dina simmars relationer med en romantisk massage. Det finns till och med en större chans att få tvillingar eller trillingar med humöreffekten ""Hög fruktbarhet""!

           

 

Alltså sex bra humöreffekter och en dålig. Yaay ...! ;) 

 

 

 

Om du får också ett ångbad, oavsett om du köper standard eller premiumsettet.

 

 

Mer om ångbadet

 

"Ta en paus från världens bekymmer och låt kroppen, sinnet och själen få nya krafter med en stillsam resa till en liten bit av paradiset! Upplev ett avslappnande hydroterapeutiskt dopp i kristallklart vatten, få nya krafter med ett uppiggande lerbad, eller luta dig bara tillbaka och njut av ångan. Ånga På-bastun lindrar dina smärtor och ger ditt bekymrade sinne frid. Så luta dig tillbaka, slappna av och upplev paradisets sköna stämning."

 


  • Återfå kul, energi och få den nya humöreffekten ""Uppfriskad"" genom att ta ett uppfriskande ångbastubad
  • Vill du träna längre eller återhämta dig efter ett särskilt hårt träningspass? Ta ett hydroterapibad och se hur de negativa humöreffekterna rinner undan. Fyll mätaren för kul, energi och hygien samtidigt som den nya humöreffekten ""Återhämtning som en sportstjärna"" förhindrar att din sim blir öm och utmattad lika fort!
  • Ta ett uppiggande lerbad för att återfå energi, kul och hygien samtidigt som du får den nya humöreffekten ""Inre frid"", som gör att du kan träna längre utan att bli stressad.
  • Få mer kontroll över könet på ditt barn med bastu-myspys. Försök få en pojke eller försök få en flicka!
  • Simmar som befinner sig i bastun med husdjur eller varulvar kan få den negativa humöreffekten ""Våt hund"".
  • Är din sim vegetarian? Ta med några grönsaker in i bastun och laga ångkokta grönsaker!

         

 

 


Det följer faktiskt med rätt så många kläder ock hår i Sunlit Tides, dessa är det:


           


Jättesnygga, om ni frågar mig. ;)   


Det följer med jättemånga nya byggnader, men den coolaste är nog den kriminellabyggnaden: en vulkan vid namn "Hålan"! Dom andra är dessa:


                 

Lite tråkiga, faktiskt. 


Psssst! Vill du ha staden? Har du runt 18 simpoints? Klicka på sjöstjärnorna ...



Tja, det var väl allt som fanns att säga om Sunlit Tides, fast om jag har glömt nåt får ni gärna säga till. :) Att inlägget blev rätt så långt är helt enkelt för att säga förlåt för att jag inte har bloggat på så länge. Men nu vet jag precis vad jag ska göra: en gameplay i Sunlit Tides! Fast det betyder inte direkt att bloggandet kommer bli bättre ... eller kanske?   ;) 








Av Sandra - 17 augusti 2012 10:25

Kommer ni ihåg när jag sa att jag skulle bygga ett hus som Johanna och dom andra i Önskebarnet skulle bo i? I vilket fall så är det huset klart nu! Visar lite bilder. :)

 

Framifrån ... (det följer med en röd bil, men direkt när mina simmar flyttade in snodde dom den)

 

... och bakifrån!

  

   

Kombinerat vardagsrum, kök och läshörna.

   

Det du ser när du kommit upp för trappan.

   

Johannas rum.

     

Badrummet. 


Det var det! Klicka på bilden här under för att komma till nerladdningssidan. :) 


Bilderna var ju inte precis bäst, men det var väl bättre än ingenting, antar jag. :P Dessutom är huset inte heller bäst, men det var supersuperlängesen jag gjorde ett hus över huvudtaget. Fast jag tyckte faktiskt det blev lite mysigt, särskilt nedervåningen där allting står så tätt. ^^

Jag har huset placerat i Lucky Palms på den där tomma brygg-tomten (vilket syns på bilderna), och huset innehåller saker från Destinationsvärlden, Husdjur, Kvällsnöjen, I Rampljuset, Leva Livet, och Drömjobb, Diesel och Lyx & Design. 

Om du laddar ner huset får du såklart möblera och bygga om hur mycket du vill, bara du inte laddar upp det på exchange igen, som om du skulle ha gjort det. :) 


Nu när huset är klart kommer Önskebarnet sätta igång, så håll utkik efter del 1! :) 

Av Sandra - 15 augusti 2012 20:58

Det tog faktiskt ett rätt så bra tag för mig att märka att det följde med en mp3spelare i Rampljuset, men jag har älskat den ända sen jag upptäckte det! 


    


Den heter alltså "Portabelt portabel musikspelare från Musa AB" och kostar 300 § i kategorin Ljud. Och det smarta med den är ju att du kan ha på dig den vart du än går! Alltså kan din sim njuta av musiken även om den lämnar rummet med radion. :) 


En bra download till mp3:en är ju ett par hörlurar, t.ex dessa:


 

Klicka på bilden för att komma till nedladdningssidan.

 

Och, tja, om vi säger så här  är det perfekt när en sim ska jogga. För dom gillar ju musik lika mycket som oss, eller hur? ;) 


 

Av Sandra - 13 augusti 2012 20:30

Ett tips om du vill ha fina bilder är att ta kort på simmar som gungar! Sånna bilder kan bli jättefina om man tar dom från rätt vinklar. :) 


Några bilder jag har tagit:

 












 


Tja ... mina bilder går såklart att slå, vissa var ju inte dom bästa ... det var i alla fall ett litet, snabbt tips från mig, för några av er gillar väl att ta bilder, eller? :) 


Inlägget kanske inte var det roligaste nånsin, men det var i alla fall ett inlägg, om man säger så. Skulle nog inte ha hunnit med nåt längre. :P 

Av Sandra - 10 augusti 2012 10:45





     

Låtsaskompisen är varelsen som följer med Leva Livet - likt enhörningen följer med husdjur och vampyren följer med Kvällsnöjen.

  

Det här inlägget skrev egentligen 9 augusti. 


När en ny bebis föds i ditt hushåll, finns det en liten chans att någon (en avlägsen släkting, kompis eller magisk leksaks fabrik) skickar en liten docka med posten. Bebisen kan välja kön och namn på dockan.



 


 


När bebisen växer upp kan han eller hon leka och sjunga med dockan, nästan precis som en nallebjörn.


 


Fast om du sätter ut den på marken, kanske du märker att dockan beter sig lite konstigt? Den kan nämligen teleportera sig runt i huset, precis som en magisk tomte!


Men det är ändå när din lilla flicka eller pojke växer upp till ett barn som den stora överraskningen kommer; om du har lekt med din docka tillräckligt länge, så förvandlas den genast till en låtsaskompis i mänsklig storlek! Annars är det bara att leka med dockan lite till så förvandlas den snart. 


 


Låtsaskompisen är precis som en vanlig sim, med en liten detalj: bara du kan se honom/henne!


 


När låtsaskompisen kommer så är han minst din vän, beroende på hur mycket du har lekt med honom. Dessutom är han en rätt så bra vän; han vill alltid leka med dig, och tröttnar aldrig! Och han fyller år på samma dag som dig, så ni växer aldrig ifrån varandra. Men kanske tröttnar man själv på honom/henne med åldern ...? 


 


Låtsaskompisen kan vara rätt så på trängande och låter dig nästan aldrig vara ifred (förutom när du är på toaletten, som tur är!), inte ens när du vill umgås med nån annan! Det är ingen bra idè att vara en lättsovare när du har en låtsaskompis, för låtsaskompisar är galna (hos mig är dom det varje gång i alla fall), så dom står och pratar med sig själv mitt i natten, vilket gör att din sims vaknar. Till och med simmar som inte kan se låtsaskompisen stör sig på det! Då finns det bara en sak att göra - säga åt låtsaskompisen att lämna en i fred.


 


Fast förvänta dig inte att dom tar det bra.


 


Men om det börjar kännas ensamt utan en vän vid sin sida så är det bara att säga förlåt, och då dyker han genast upp vid din sida igen!


 


Men om du inte vill ha en låtsaskompis utan en riktig kompis, finns två sätt att få det också! Ena sättet är om du får ett uppdrag om att göra låtsaskompisen verklig genom att hitta en regnbågssten och lämna in den till forskningsanlägningen så dom ger dig ett elexir. Andra sättet är att göra elexiret själv helt enkelt. Sen är det bara be låstaskompisen att dricka elexiret så vips! Nu är han alldeles riktig! :) 


 

Jag har aldrig provat att göra ett sånt här elexir, men det kanske är värt ett försök? :) 




Av Sandra - 8 augusti 2012 22:00

Haha, 30-dagars utmaningen går ju sådär kan man säga ... men jag försöker i alla fall. :P 


Till frågan ... Ladda ner simmar eller skapa egna?

 


Jag är verkligen inte förtust i att ladda ner simmar, ärligt talat ... Då är det mycket roligare att skapa egna. har nog 1 nerladdad sim (som jag aldrig har använt) och 1 nerladdad familj (som jag bara har skickat in i men nästan aldrig spelat med).  


Påtal om nerladdade simmar! Kommer ni ihåg inlägget om den fulaste simmen min kompis hade gjort? (om inte, läs det här!) Nu har jag ändrat mig, för nu har han gjort en sim (eller snarare ett troll) som slår alla rekord; nämligen Vorm Robot! 


 

Klicka på bilden för att ladda ner!

 


Visst liknar han ett troll? Men i vilket fall var min kompis övertygad om att jag skulle lägga upp han på exchange, och kort sagt var det så han hamnade här. :3 


Sul sul!


Vad roligt att du har hittat min blogg! Jag som driver bloggen heter Sandra och är elva år. Bloggen handlar - som du kanske ser - om sims som jag har spelat sen vintern 2008 när jag fick sims 2 med jultidningarna.

Jag på Sims3.com

Bli gärna än med mig på sims3.com! Där heter jag Vetre98

 

vetre98

Sandra Svarar

Ställ så många frågor du vill, jag blir bara glad! Men tänk på att:

 

-Frågor som "Kan du kolla på min blogg?" tas bort.

-Jag har en PC dator och vet ingenting om Mac.

-Sök i sök rutan innan du frågar. 

-Skicka bara frågor om sims. Inget löjligt. 

-Om det är utanför sims så får du gärna berätta om du har en Mac-dator eller PC-dator.

33 besvarade frågor

Länkar

Kommentarregler

Jag blir jätteglad av kommentarer, så kommentera så mycket du vill! Men tänk på att:

  

-Reklam tas bort så fort som möjligt, så det är bättre att du skriver vad du tycker om själva inlägget och hoppas att någon klickar på dig då. 

-Jag tål kritik, men andra läsare kanske inte gör det. Så om du blir sugen att kritisera nånting, så kritisera mig och inte mina läsare, tack. 

-Skicka bara samma sak 1 gång,  tjata inte. Jag blir förståss inte arg om du råkar skicka dubletter, men tjat är inget för mig. 

Omröstning

På vilken sida tycker du jag ska ha menyavdelningen?
 Vänster
 Höger

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards