SimsSandra

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Sandra - 15 november 2012 19:44

För att sätta igång fusket Testingcheatsenabled, så öppnar du fuskrutan med hjälp av ctrl+c och skriver in just "testingcheatsenabed true". För att stänga av fusket så skriver du in "testingcheatsenabled false". Om spelet blir trögt så kan det vara att rekommendera. 


När du väl har fusket i skrivet kan du göra en massa saker! Om du håller in Shift och trycker på brevlådan så kommer det här upp:


 


Vissa av valen har en liten orangeaktig plupp vid sig, vilket betyder att dom kommer att hända så fort du väljer dom. Klickar du på "Få mig känna alla" så kommer simmen att få med alla i hela stan på sin relationslista. Klickar du på "Gör behoven statiska" så kommer behoven åka upp och aldrig ner på simmen du valde det på. "Framtvinga besökare" gör att några automatiskt skickas till din tomt och "Gör alla glada" gör helt enkelt alla glada. "Skaffa vänner åt mig" gör att du blir vän med några randomsimmar i staden.


Klickar du på "Föremål..." så kommer du sen vidare till "radera den" vilket alltså gör att brevlådan försvinner. Det går också att göra med andra föremål och simmar som inte är den aktiva simmen. Håller någon på med föremålet eller simmen du raderar så försvinner den också.


 


Klickar du på "Övernaturlig befolkningskontroll" så kommer det upp "Lägg till övernaturliga simmar i världen" och "Ta bort övernatruliga simmar i världen". Klickar du dig sen vidare på någon av dom så kommer det upp olika varelser du kan ta bort/lägga till, bl.a häxor och zombies. 

 

 

 


Klickar du på "Välj karriär..." så kommer alla jobb fram som går att ha. Klickar du dig sen vidare till någon av dom så kommer det fram olika "nivåer", såsom "proffsidrottare" och "diskplockare". Alltså ett bra sätt att fuska sig upp i karriären!


   


Går du till "Framtvinga NPC" så kommer massa alternativ på just NPC-gubbar upp. NPC står för "Non-Player Characters" och är alltså sånna som liemannen, brevbäraren och pizzabudet. Dom kommer göra det dom bukar göra, t. ex. om du framkallar en inbrottstjuv så kommer den att ta dina saker, och framkallar du kronofogden så kommer den också ta dinna saker. Det dröjer dock ett litet tag innan dom kommer när du har klickat på dom. 



 

 


Men det går att göra mer en så! Klickar du på marken och håller in Shift så kommer alternativen "Teleportera mig hit", "Bygg på denna tomt" och "Köp på denna tomt" upp. Väljer du teleportera mig hit så kommer simmen att dyka upp på stället du klickade på.


 


Håll in shift och tryck på en sim, så kommer "Ändra sim i Skapa en sim", Aktivera åldersövergång", "Favoritmusik...", "Kändis..." och "Radera..." upp. Klickar du på simmen du håller på med just då så kommer också "Ändra egenskaper för aktiv sim" upp och "Radera..." försvinner. 


 


Väljer du "Kändis..." så kan du både välja hur mycket kändis poäng simmen ska och vilken kändis nivå den är på (men kändisnivån kommer ändå att justeras genom kändispoängen och tvärtom).


     

Går du in på "Favoritmusik" kan du helt enkelt välja simmens favoritmusik. 


 


Och ändå finns det mer fusket kan göra, bl.a för att dra upp Yrkena som följer med Drömjobb ...

 

 

 

... och till att fiffla med behoven.

 

 

 

Fusket gör även att andra fusk blir tillgängliga att skriva in som Moviemakercheatsenabled och Buydebug. 

 

 

Hoppas ni kan hitta på alla möjliga knasiga saker med fusket nu!





Sul sul!


Vad roligt att du har hittat min blogg! Jag som driver bloggen heter Sandra och är elva år. Bloggen handlar - som du kanske ser - om sims som jag har spelat sen vintern 2008 när jag fick sims 2 med jultidningarna.

Jag på Sims3.com

Bli gärna än med mig på sims3.com! Där heter jag Vetre98

 

vetre98

Sandra Svarar

Ställ så många frågor du vill, jag blir bara glad! Men tänk på att:

 

-Frågor som "Kan du kolla på min blogg?" tas bort.

-Jag har en PC dator och vet ingenting om Mac.

-Sök i sök rutan innan du frågar. 

-Skicka bara frågor om sims. Inget löjligt. 

-Om det är utanför sims så får du gärna berätta om du har en Mac-dator eller PC-dator.

33 besvarade frågor

Länkar

Kommentarregler

Jag blir jätteglad av kommentarer, så kommentera så mycket du vill! Men tänk på att:

  

-Reklam tas bort så fort som möjligt, så det är bättre att du skriver vad du tycker om själva inlägget och hoppas att någon klickar på dig då. 

-Jag tål kritik, men andra läsare kanske inte gör det. Så om du blir sugen att kritisera nånting, så kritisera mig och inte mina läsare, tack. 

-Skicka bara samma sak 1 gång,  tjata inte. Jag blir förståss inte arg om du råkar skicka dubletter, men tjat är inget för mig. 

Omröstning

På vilken sida tycker du jag ska ha menyavdelningen?
 Vänster
 Höger

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards