SimsSandra

Alla inlägg under oktober 2012

Av Sandra - 23 oktober 2012 13:30

Ni har väl inte missat min omröstning här på bloggen? 


 


Visst, omröstningen kan kännas obetydlig och onödig, men nu när reklamproblemet är borta har jag ju möjlighet att välja, utan att reklamen krockar med inläggen, så då vill jag veta vad ni tycker. Jag kan verkligen inte bestämma mig!


Av Sandra - 21 oktober 2012 15:30

Nu har bloggen fått ett nytt utseende och en header som faktiskt inte är gjord på pizap.com utan på gimp. Det är nog det bästa jag och ett riktigt redigeringspogram har gjort, så jag är väldigt stolt. Men var pizapheadern snyggare enligt er så får ni säga till! 


 


Jag vet att man kan se headern som väldigt enkel, vilket den är. Men jag är som sagt inte världsbäst på att redigera bilder, men övning ger färgihet! Så vad tycker ni? Vart den lila färgen för skrikig? Isåfall kan jag lugna ner den lite. 


Andskvl nu när jag ändå gör ett inlägg måste jag berätta att något otroligt roligt har hänt. Jag har löst  reklamproblemet! Det var egentligen väldigt enkelt, när jag tog bort den jäkla kopilen så löstes alltihopa. -.-  Om ni inte förstår vad jag menar så var det så att reklamen krockade med menyn om man scrollade för långt ner. Så nu, alla er som påpekade det (vilket var jättebra eftersom jag alltid vill att min blogg ska vara så bra som möjligt), kan ni läsa hur mycket ni vill av min menyavdelning! Jippii. :D 


Vad tycker ni om det nya utseendet, än en gång?

Av Sandra - 19 oktober 2012 13:30

Nu har det släppts en walktrogh för The Sims 3 Årstider som kommer släppas i November. Men jag kommer nog få vänta till min födelsedag (7 december) innan jag får det. Något överlevnadstips, tack!? 

 



Hur tycker ni spelet verkar? Har ni förbokat det, eller tänker ni köpa det?

Av Sandra - 18 oktober 2012 13:30

Eftersom det följer med otroligt mycket kläder och hår så tar jag dom försej, annars skulle det ta sån tid att få upp allt. Men jag kan nog, nästan, lova att kläderna också kommer upp. ;)

 

                                               


Vad tycker jag? Jag tycker att dom här håren är otroligt fina! Eller ja, vissa är väl mindre fina och så, men dom flesta är ändå supersnygga. Och flera av dom är inte så där superövernaturliga, så dom går att använda när man gör en normala simmar också. Så håren i Övernaturligt får definitivt  en tummen upp av mig!

Av Sandra - 16 oktober 2012 20:30

På livesändningen avslöjades det att 70s, 80s & 90s Stuff blir nästa prylpaket! På svenska blir det ungefär samma sak, fast EA brukar ju aldrig översätta rakt av, så vi får se. Kläderna och sakerna i prylpaketet är alltså inspererade av 70, 80 och 90 talet.


     


Prylpaketet släpps i Januari, men något exakt datum vet jag inte än.


  '


Lite bättre information kommer när ... ja, jag hittar lite bättre information.

Av Sandra - 15 oktober 2012 13:30

När Övernaturligt släpptes så gjorde jag en övernaturligt-familj med vapyren Walldemar Shlick, varulven Jeff Smith (känns som jag har fått namnet från någon kändis eller nått?) häxan Willhelmina Berner, älvan Flo Elerfrån, Spådamen Ulla-Bella Coop och Katten Mink Berner (som alltså fick Willhelminas efternamn eftersom det mest är hennes katt). Nu har jag laddat upp heela hushållet på exchange!



"Ulla-bella har alltid varit svag för för övernaturliga varelser, och efter väldigt mycket slit så lyckades hon övertala en hel bunt med dom att flytta ihop!"

  

Det här inlägget är tidsinställt, så därför kommer familjen redan ha legat på exchange en liten stund innan inlägget släpps.


För att ladda ner familjen behöver du bara grundspelet, Övernaturligt, och Husdjur, för katten, då. Jag vet inte hur det är, går det att ladda ner en familj med ett husdjur i om man inte har expansionspaketet Husdjur, och då att katten blir en männinska, helt enkelt? Om det inte går och ni ändå vill laddda ner familjen, så får ni säga till så kan jag ladda upp familjen utan Mink. Men om det går och Mink blir en människa, så får ni gärna skicka en bild på människo-Mink till simsssandra@hotmail.se! ;) 


Av Sandra - 14 oktober 2012 07:00

På livesändningen avslöjades det att en ny stad kommer att släppas på store, som kommer att heta Monte Vista. Hittills har det inte avslöjats så mycket om den men det är en italienskt inspererad stad och jag har stora förhoppningar! 


   


Premium föremålet i staden kommer att vara en vedeldsugn, och det kommer komma nya recept så går att använda till den.


     


Staden kommer att släppas någon gång i vinter, men jag vet inte exakt vilken dag.


 


Mera information kommer när ... ja, jag hittar lite bättre information.

Av Sandra - 12 oktober 2012 19:31

Jag vet att jag är otroligt sen med det här, men nu kommer det i alla fall. J-A-G  M-Å-S-T-E  B-L-O-G-G-A  M-E-R.

 

Kort om vad som hände på livesändningen:

 

1) En tjuvtitt på The Sims 3 Season med b.l.a väldigt mycket om aliens!

 


2) Frågor-och-svar om The Sims 3 Season. Då pratade dom b.l.a om Blueprint Mode.

 

 

 

3) Dom berättade att om du har både Årstider och Övernaturligt kommer du låsa upp ett helt nytt föremål: Väderstenen!

 

   

 

4) Dom pratade rätt så mycket om det nya SimCity. Och ärligt talat är jag rätt så sugen på att köpa det i Februari då det släpps! 

 

 

5) Det avslöjades att Monte Vista ska läggas upp på store som den nästa neddladdningsbara världen i The Sims 3! En italienskt inspererad stad som verkar otrooooligt fin! 

 

 

 

6) Dessa konstiga typer dök upp på scenen och det avslöjades att 70s, 80s, & 90s Stuff (jag vet inte vad det svenska namnet är än) blir nästa prylpaket!

 

 

 

7) Precis innan livesändningens slut hoppar två ännu konstigare typer ut och killen i svart säger "Dom där ser ju ut att höra hemma på universitetet!". En hint till nästa expansion, kanske?

 

Mer information om sakerna dom tog upp på livesändningen kommer snart.



Sul sul!


Vad roligt att du har hittat min blogg! Jag som driver bloggen heter Sandra och är elva år. Bloggen handlar - som du kanske ser - om sims som jag har spelat sen vintern 2008 när jag fick sims 2 med jultidningarna.

Jag på Sims3.com

Bli gärna än med mig på sims3.com! Där heter jag Vetre98

 

vetre98

Sandra Svarar

Ställ så många frågor du vill, jag blir bara glad! Men tänk på att:

 

-Frågor som "Kan du kolla på min blogg?" tas bort.

-Jag har en PC dator och vet ingenting om Mac.

-Sök i sök rutan innan du frågar. 

-Skicka bara frågor om sims. Inget löjligt. 

-Om det är utanför sims så får du gärna berätta om du har en Mac-dator eller PC-dator.

33 besvarade frågor

Länkar

Kommentarregler

Jag blir jätteglad av kommentarer, så kommentera så mycket du vill! Men tänk på att:

  

-Reklam tas bort så fort som möjligt, så det är bättre att du skriver vad du tycker om själva inlägget och hoppas att någon klickar på dig då. 

-Jag tål kritik, men andra läsare kanske inte gör det. Så om du blir sugen att kritisera nånting, så kritisera mig och inte mina läsare, tack. 

-Skicka bara samma sak 1 gång,  tjata inte. Jag blir förståss inte arg om du råkar skicka dubletter, men tjat är inget för mig. 

Omröstning

På vilken sida tycker du jag ska ha menyavdelningen?
 Vänster
 Höger

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards