SimsSandra

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Ovanliga Växter: Dödsblomma

Av Sandra - 31 oktober 2012 18:14

    

I det här "temat" kommer jag att skriva om dom ovanliga växterna i The Sims  3, ex. dödsblomma. Det kommer förmodligen bara bli 3 inlägg om det här men hoppas ni gillar det ändå. XD 

 

Dödsblomman


Dödsblomsbusken går att hitta på kyrkogården i Sunset Valley, eller som ett frö någon annanstans i stan om du har tur. När du hittar fröet så kommer det inte att stå vilket slags frö det är, och du måste vara i nivå 7 för att kunna plantera det. Det går först att se om det är en dödsblomsbuske när busken är fullvuxen. 


 

Dödsblommsbusken på kyrkogården i Sunset Valley. 



Men det enklaste sättet att få blomman är genom att skriva in fusket testingcheatsenabled true och sen buydebug on, gå in i köpläget, klicka på den nya kategorin med ett frågetecken och klicka på växtkategorin. Sen är det bara att leta reda på Autojord: Plantera dödsblomma och sätta ut så många buskar du vill. Se till att minst en buske har blommor i sig; vissa har inte det. 


   

Av dom fyra buskar jag placerade ut hade bara två blommor! 


När du väl har hittat blomman (oavsett på vilket sätt) så är det bara att skörda den, precis som en vanlig växt. Nu har du dödsblomman i din katalog! En dödsbloms buske lämnar bara en blomma, och direkt efter att den har skördas så dör den. Det går att plantera dödsblomman du fick, men då måste du ha nivå 7 i trädgårdsarbete.


         


Vad ska jag med den här till?


Om simmen som har dödsblomman i sin katalog dör, så kommer den att ge döden blomman när han kommer för att hämta simmen. När han får blomman kommer han att bli så glad att han låter simmen leva! 


           

 

I natt (klockan 2, ZzZ)  åker jag till London, så chaooo! Har tidsinställt inlägg men kommer alltså inte att svara på frågor eller kommentarer. Ni klarar er väl? ;) 



 
 
Misan

Misan

1 november 2012 08:38

Jätteroligt!!! Detta måste du fortsätta med Sandra! Men du borde nog skriva unika växter för dödsboomman heter unik liksom plsmafrukte, pengaträdet, omniplantan, kotlettplanta, äggplantan, ostplantan, biffplantan etc.

http://Misansimsblogg.bloggplatsen.se

Sandra

5 november 2012 19:30

Bra att ni tyckte det var roligt! :D
Ok, skriver nog "unik" vid nästa inlägg för du har rätt i att det låter bättre. :)

 
Thesims3vici

Thesims3vici

11 november 2012 16:19

Hur kan du foto t ex det där döden sa? Altså det där "Ååh så gulligt av dig, Talleen! Jag måste skynda mig hem och sätta blomman i vatten! Jag vet en vas som passar perfekt..." Jag har alltid undrat det.

http://thesims3vici.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 15 juli 2013 12:01


    Så ja. Jag tänkte bara säga att jag har tagit bort allt mitt CC (förutom det som kommer från The Sims 3 Store) eftersom min dator laggade jättemycket efter att jag intsallerat Semesterparadis och Universitetsliv. Man orkade knappt spela efte...

Av Sandra - 12 juli 2013 20:53

    :DDDD   Hej! Igen. Min blogglust har inte varit den vidare på sistone, även om min simslust är som vanligt. Men några inlägg kanske jag får fram av det ^ hoppas jag, utan anmärkningsvärt jämn uppdatering eller så. Några fakta, kläderna/h...

Av Sandra - 30 maj 2013 19:51

Video:   "Välkommen till Dragon Valley, ett mysiskt och sägenomspunnet land. Det är många år sedan någon vuxen drake satte skräck i den här fridfulla staden, men än är det inte tid att andas ut. Alvsimmarna i Dragon Valley jobbar hårt för a...

Av Sandra - 29 maj 2013 06:00

  2014 ska The Sims 4 släppas! Dock så har det släpps i stort sett 0 fakta om spelet. därför tänker jag dela med mig av mina personliga åsikter i det här inlägget:    Jag kommer ihåg hur pepp jag var inför Sims 3! Det var nog det som räddade...

Av Sandra - 28 maj 2013 06:00


magiskatomtar kan få barn? Har du två magiska tomtar utplacerade på tomten kan du plötsligt märka det även har dykit upp en tredje tomte; en tomtebebi! Tomtebebisen brukar hålla sig nära en av sina föräldrar.      Visst är det lite roligt? O...

Sul sul!


Vad roligt att du har hittat min blogg! Jag som driver bloggen heter Sandra och är elva år. Bloggen handlar - som du kanske ser - om sims som jag har spelat sen vintern 2008 när jag fick sims 2 med jultidningarna.

Jag på Sims3.com

Bli gärna än med mig på sims3.com! Där heter jag Vetre98

 

vetre98

Sandra Svarar

Ställ så många frågor du vill, jag blir bara glad! Men tänk på att:

 

-Frågor som "Kan du kolla på min blogg?" tas bort.

-Jag har en PC dator och vet ingenting om Mac.

-Sök i sök rutan innan du frågar. 

-Skicka bara frågor om sims. Inget löjligt. 

-Om det är utanför sims så får du gärna berätta om du har en Mac-dator eller PC-dator.

33 besvarade frågor

Länkar

Kommentarregler

Jag blir jätteglad av kommentarer, så kommentera så mycket du vill! Men tänk på att:

  

-Reklam tas bort så fort som möjligt, så det är bättre att du skriver vad du tycker om själva inlägget och hoppas att någon klickar på dig då. 

-Jag tål kritik, men andra läsare kanske inte gör det. Så om du blir sugen att kritisera nånting, så kritisera mig och inte mina läsare, tack. 

-Skicka bara samma sak 1 gång,  tjata inte. Jag blir förståss inte arg om du råkar skicka dubletter, men tjat är inget för mig. 

Omröstning

På vilken sida tycker du jag ska ha menyavdelningen?
 Vänster
 Höger

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards