SimsSandra

Alla inlägg under juli 2012

Av Sandra - 8 juli 2012 20:10

Ja, eftersom det säkert finns många som inte vet men som behöver veta och därför att jag ändå inte har nåt annat att skriva om, gör jag ett inlägg om hur du hittar dina screenshots! ;) 


1. Gå in på "Dokument" som finns på startsidan.

 

   

Nu blev det ju himla litet men det som är inringat i grönt ska du klicka på. :P 


2. Klicka du på "Dokument" ...

 


3. ... Och sen "Electronic Arts"      

 

4. Nu väljer du "The sims 3" (Har du Sims 2 borde det naturligtvis gå att välja "The sims 2" här, men jag vet inte.)



5. Så klickar du på screenshots!   

 

Det var det! Om du har en fråga om det här, så ställ det som en kommentar!



Av Sandra - 8 juli 2012 19:47

Oj, jag trodde nästan att det var dag 3 idag och att jag gjorde det här inlägget i morse! Virrig är jag, ja. O.O Sen vet jag att jag måste skriva om nåt intressantare än 30-dagars utmaningen, men nej, mina idèer vägrar kika fram. Nåja, kommer nog med en recension om Lucky Palms snart i alla fall. :) 


Till frågan -  4. Vilket är ditt bästa prylpaket och varför? 

 


Haha, trodde det här skulle vara svårare, men sen insåg jag att jag bara hade två prylpaket, och av dom två var bara ett av dom installerat. Så det får väl bli Lyx & Design. ^^ (Det andra prylpaketet är Gasen I Botten, men vem vet när jag installerar det ...)


 

Bildkälla: Ännu  en gång internet. :P 

 

Vad tycker ni? 

Av Sandra - 7 juli 2012 20:57

MYCKET.


1. Flera bondgårdsdjur! Så som kor, får, grisar, höns m.m

2. Kortspel och brädspel.

3. Serietidningar åt barnen (och barnsliga vuxna).

4. Att kunna bada i hav och sjöar!

5. Chips, popcorn, läsk godis.

6. Om det finns så mycket godsaker så måste det väl finnas en tandläkare? ^^
7. LITE SMARTARE SIMMAR. Som om en sim har en man utanför hushållet och simmen går fram och försöker ge han en puss, så står det "Sim tycker att Sim är lite läskig". Har du REDAN glömt att vi är gifta!? -.-

8. Jag tror nog att det gör lite ont att ramla från en studsmatta, men inte så pass lite att man kan ställa sig upp direkt ... En ambulans skulle kanske vart en bra idè? 

9. När mannen ska skjutsa tjejen till sjukhuset tar han bilen och hon får cykla ...

10. Vad saknar du i spelet? Vad är du missnöjd med och varför?

11. VATTENKRIG. :D 

12. Att en sim kan få finnar, och då får den en dålig humöreffekt.

13. Sjukdomar! Som feber, magsjuka (det kan dom ju få på ett sätt, men lite allvarligare då då) mässlingen, kanske inga jätteallvarliga, men i värsta fall ska man åka till doktorn en sväng. Och då ska dom sjukskriva sig! 
14. Att simmar kan gå gipsade ... ^^

15. Nappar till barnen! Jag vet att det går att ladda ner, men jag menade mer så att man kan välja att en förälder ska stoppa nappen i munnen.

16. Väder!


Så, det var det ... tror jag. Jag kommer i alla fall inte på några fler just nu. :P



     

Gammal bild, men kan inte ladda upp några bilder för att jag är hos farmor och farfar ... :P 

Av Sandra - 6 juli 2012 18:15

Som vissa kanske har märkt går Djurliv och färdigeheten trädgårdsarbete inte särskilt bra ihop, i alla fall inte om man tänker på alla hungriga rådjur!


   

Såhär slutade min salladsplanta när ett rådjur kom på besök!

 


Så ett (rätt så enkelt) tips är att sätta staket runt din trädgård.


  


Glöm inte att sätta upp en dörr så att du själv kan komma in! ;) 

Sen så klickar du på grinden och väljer "Lås ..." och sen "Husdjur" (Det här vet jag egentligen inte om det behövs, men det är väll lika bra? :P) 


 


Fast om du vill kan du ju välja "Alla utom jag",  ifall du har tjuvaktiga grannar! ;) 

Av Sandra - 6 juli 2012 09:46

Kvällsnöjen, utan tvekan! 


 

Bildkälla: Internet x3

 

Där kommer vampyrerna, kändisarna, klubbarna, BUBBELPOOLEN, hissarna, m.m Desssutom är kläderna och håren rätt så snygga. Och när dom gjorde Bridgeport gjorde dom VERKLIGEN en kändisstad, med en "kändis-ö" och allt! Sen kommer ju trummor, bas och piano! Det var det första expansionen jag köpte, och jag är jättenöjd. :D

 

 

 Kändisen Lola Belle åker kändisbuss. 

 

Vilket är er bästa expansion? :) 

Av Sandra - 5 juli 2012 21:09

Jag har: 

Grundspelet (såklart)   

Lyx & Design (PP) 

Leva livet (EP) 

Kvällsnöjen (EP)  

Drömjobb (EP) 

Djurliv (EP) 

Destinations Världen (EP)    

Sen har jag Gasen i botten också, men inte installerat.


EP = ExpansionsPaket

PP = PrylPaket


Ja, som ni ser har jag flest expansioner, och bara två prylpaket. Fast samtidigt är ju expansioner roligare! ;)

Det var första frågan, fråga nummer 2 kommer i morgon (hoppas jag)! 

Av Sandra - 5 juli 2012 20:54

Japp, jag tänker alltså starta en 30-dagars utmaning om the sims 3 här på bloggen, och det för att jag har (lite lite) idètorka. Men den försvinner nog snart. :P I en 30-dagars utmaning ska man svara på en fråga varje dag, i 30 dagar. Det här är frågorna:


1. Vilka spel har du?

2. Vilket är ditt bästa expansionspaket och varför?

3. Vad saknar du i spelet? Vad är du missnöjd med och varför?

4. Vilket är ditt bästa prylpaket och varför?

5. Vad är det längsta du har kommit till i generationer?

6. Tjejsimmar eller killsimmar?

7. Det värsta expansionspaketet och varför

8. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

9. Vilken är din favoritsim igenom alla tider och varför?

10. Det värsta prylpaketet och varför

11. Fusk eller mods?

12. Den fulaste simmen du har gjort

13. CC eller CC-free?

14. Vilken egenskap använder du mest?

15. Vilken livslång önskan: Superpopulär eller hjärtekrossare?

16. Ta bilder eller filma?

17. Ladda ner simmar eller skapa egna?

18. Vilken färdighet tycker du mest om?

19. Ful sim med bra egenskaper eller snygg sim med dåliga egenskaper?

20. Kina eller Frankrike?

21. Spela i generationer eller spela med en familj och sedan fortsätta på en annan?

22. Sunset Valley eller Bridgeport?

23. Om du var en sim, vilka egenskaper hade du haft då?

24. Familjen Spökh eller familjen Markövertag?

25. Vilket är ditt favoritspöke/sätt att dö på och varför?

26. Vilken är din favorit bland de mytologiska varelserna (såsom vampyr, enhörning etc)?

27. Vilken låt på simliska är din favorit?

28. Vilken är den tråkigaste färdigheten?

29. Finns det någon egenskap du aldrig har använt? Varför har du aldrig använt den?

30. Vilken NPC är din favorit?

 

Just denna 30-dagars utmaning är gjord av Fanta, och första frågan svarar jag på snart. Det kanske blir lite extra utmaning nu när det är sommarlov också, eftersom jag kommer få mindre tid då. :P 

 

Källa: Fantasims3.bloggplatsen.se 

Av Sandra - 4 juli 2012 14:39

Idag när jag gick in på Anubis hittade jag en massa nya härliga sommar grejer tilll simmarna! Klicka på bilderna för att komma till respektive sak.


Alla bilder kommer från Anubis360.blogspot.com

 

 

 

Ja, det här kanske inte var den somrigaste grejen, men lite ändå. x3 Dessutom se det urgulligt ut på barnen! Alla från barn till åldring kan använda håret.


     


En väldigt fin sommarklänning och som ni ser på bilden ovanför så går den att använda som mamma kläder. Tycker den ser ut att passa bra på somriga simmar. ;) 


 


Ännu en sommarklänning! Den här lite kortare, men oouufff I'M IN LOVE. Hur söt är den inte? 


 


Ett litet halsband, rätt så gulligt med en liten blomma. :) Det följer ju inte med så många halsband i the sims, så det här kan ju vara bra. :D 


 


Supersöta skor med rosetter! Förut har jag tyckt att jag knappt bryr mig om vad mina simmar har på fötterna, så dom kan få ha det som följer med i expansionerna och prylpaketen, men nu bryr jag mig!


   



Grejerna finns också till tonåringar!


Så, det var det. Jag har inte laddat ner sakerna själv, men jag kommer att installera i alla fall en ... Eller två ... xP


Nytt: Det visade sig att skorna, halsbandet och den korta klänningen var i ett sett, så vill du ha skorna får du halbandet och klänningen också. Men du behöver såklart inte installera alla grejerna sen om du inte vill! Förvrigt vet jag att jag var liiite osmart som inte förtod det  innan jag installerat allt ... :P 

Sul sul!


Vad roligt att du har hittat min blogg! Jag som driver bloggen heter Sandra och är elva år. Bloggen handlar - som du kanske ser - om sims som jag har spelat sen vintern 2008 när jag fick sims 2 med jultidningarna.

Jag på Sims3.com

Bli gärna än med mig på sims3.com! Där heter jag Vetre98

 

vetre98

Sandra Svarar

Ställ så många frågor du vill, jag blir bara glad! Men tänk på att:

 

-Frågor som "Kan du kolla på min blogg?" tas bort.

-Jag har en PC dator och vet ingenting om Mac.

-Sök i sök rutan innan du frågar. 

-Skicka bara frågor om sims. Inget löjligt. 

-Om det är utanför sims så får du gärna berätta om du har en Mac-dator eller PC-dator.

33 besvarade frågor

Länkar

Kommentarregler

Jag blir jätteglad av kommentarer, så kommentera så mycket du vill! Men tänk på att:

  

-Reklam tas bort så fort som möjligt, så det är bättre att du skriver vad du tycker om själva inlägget och hoppas att någon klickar på dig då. 

-Jag tål kritik, men andra läsare kanske inte gör det. Så om du blir sugen att kritisera nånting, så kritisera mig och inte mina läsare, tack. 

-Skicka bara samma sak 1 gång,  tjata inte. Jag blir förståss inte arg om du råkar skicka dubletter, men tjat är inget för mig. 

Omröstning

På vilken sida tycker du jag ska ha menyavdelningen?
 Vänster
 Höger

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards