SimsSandra

Alla inlägg under juli 2012

Av Sandra - 21 juli 2012 16:15

FÖRLÅT! Nu ha jag inte bloggat på i vecka (tror jag? haha vilken stenkoll jag har på saker och ting XD) och det på grund av LATHET. Och för att jag har vart med kompisar och lite sånt. :P Och jag vet inte om det kommer att bli bättre .. jag hoppas det i alla fall. Över till nått roligare ...


Idag har jag tittat runt lite på lilisims.com, och den sidan är super! Så nu är mitt spel bombarderat av CC. :P Det här är några av sakerna jag installerade (jag har själv inte provat kläderna än):


 

Väldigt fin topp för ungdomar och vuxna.


 

Strumpbyxor för alla åldrar, men jag tycker dom skulle passa bra till tonåringar. :3 


 

Leggings för alla åldrar.


 

Shorts för ungdomar, vuxna och tonåringar. Det fanns för gamlingar också, men det installerade jag inte.


 

Tofflor för tonåringar, ungdomar och vuxna.


 

Topp och shorts i ett.


 

Handduk för tjejer (ungdom, vuxen, tonåring) ...


 

... och män (ungdom, vuxen).


Det var lite av det jag installerade. Bilderna är inte länkade, du får gå in på lilisims och leta reda på sakerna. ^^


Av Sandra - 15 juli 2012 18:40

 


Har tänkt börja med en historia på bloggen! :D Jag har ju sagt ( förrförrförra inlägget) att det skulle bli en historia, men att det skulle ta tid innan den publicerades. Se där, de tog inte sån tid. x) Varför historian heter Önskebarnet kommer ni förstå sen, kanske i del 2 eller nåt sånt. Nåja, här är inledningen!


 

Johanna

Johanna är snäll och rolig, men får sällan som hon vill då hon har svårt att säga emot. Dessutom så kommer hon, utan att hon egentligen vill, in i kniviga situationer. Ibland på grund av hennes lillasyster, Felice, som är 1 år yngre  än henne själv. Johanna, Felice och deras mamma har bott i Lucky Palms hela livet. Deras pappa, som Johanna inte ens vet namnet på, flyttade från stan några månader efter att Johanna föddes. Deras mamma är nu död sen 1 år sen och syskonen bor på olika ställen i världen med extremt dålig kontakt. 

 

Felice

Felice är en riktig pratkvarn som kan tillbringa timmar med att prata om ingenting särskilt. Tänk då när det verkligen händer nåt ... Hon är väldigt snäll och att göra Felice arg kan vara en utmaning för livet. Och efter en stund kommer hon överens med dom flesta. 

Johannas mamma var så förkrossad efter Johannas pappas svek, att hon tog med sig lilla Johanna direkt till Indien, där hon träffade en stilig ung man som hon genast blev förtjust i. Ca. 9 månader senare föddes Felice. Felice och Johanna blev bästa vänner, men när Felice flera år senare åkte till Indien för att leta reda på sin pappa försvann deras kontakt helt. Fast så sent som för en vecka sen lyckades Felice hitta ett ledigt hus i Lucky Palms och flyttade tillbaka, och nu är dom oskiljaktiga igen.

 

Peter

Peter är Johannas pojkvän, och han står Johanna nästan lika nära  som Felice gör henne. Dom har absolut inga hemligheter för varandra, det är Johanna säker på. Peter är ett riktigt charmtroll som kom till Lucky Palms för ungefär ett år sen. Någon vecka efter det stötte dom på varandra, och efter ytterliggare några veckor var som ihop.

 

Det var det ... inte så mycket om Peter, men ändå. xP

 Vad tyckte ni?

Av Sandra - 15 juli 2012 18:28

Ännu en miss. xP Nu börjar jag ångra att jag startade 30-dagars utmaningen  mitt på sommarlovet ... Men det ska gå! 


Dag 10: Det värsta prylpaketet och varför

 


Som jag har sagt förut har jag bara 2 prylpaket; Lyx & Design och Gasen i botten. Och eftersom jag skrev att Lyx & Design var mitt bästa måste väl gasen i botten vara mitt sämsta. :P 


 

Inte min bild!

 


Fast jag har tänkt att beställa Diesel, nu när det har släppts. Och om man köper det på   så får man också 1000 simpoints, eftersom dom har en sommarkanpanj som heter Sommar Med Sims. Det följer med 1000 simpoints vilket spel du än köper! Perfekt timing för mig, gjorde över med dom sista simpointsen igår. :D 

Men tycker ni som har diesel att det är bra? 

Av Sandra - 13 juli 2012 20:32

Alltså, jag tror inte jag har nån favoritsim, men jag jobbar på det. :P Måste bara få till en fin, unik sim som är rolig att spela med (eller, jag tycker nog att det är roligt att spela med ALLA soters simmar XD). För jag tänker inte välja ut en helt random, det blir inte bra. :P 


Tråkigaste inlägget i 30-dagarsutmaningen hittills ... Så jag tar med en video (på simlish!) också. 



På simlish! :3 

Av Sandra - 12 juli 2012 18:37

Alltså (vi börjar med det här och tar 30-dagarsutmaningen snart xP)... Jag ska göra en historia. Snart. För jag har en liten liten idè, och om den funkar så kör jag på, men jag har inte ens gjort en familj eller nåt, så även om det funkar (är intressant, det går att fortsätta och ens är möjlig att göra i sims 3) så kommer det ta tid. Om nån tror att jag kommer fortsätta på Sara Soree har den fel, för det var ingen bra historia. XP Nåja, till frågan.

 


 Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inredat? Varför?

 

Inreda ett färdigt hus! För jag är suuuuper dålig på att göra egna. xD Jag vill bli bra på det, så jag kommer försöka (kom ihåg försöka) bli bra på det. Och jag blir nästan tvungen, om jag ska göra den där serien. Men jag älskar att inreda hus! :D Det känner jag mig hyfsad på. ^^ 

 

Förresten, har ni nånsin undrat vad som händer under det där rök molnet när simmar slåss? Jo, det här:

 

           

 

Jag använde inget fusk eller så, det bara blev så! Min dator är lite buggig, antar jag. :P

 

 

Av Sandra - 11 juli 2012 11:30

Svår. 3: Jag gillar alla expansioner jag har! Det blir kanske Detinations Världen? Ja, jag tror det.


 

Inte min bild! 

 

Jag säger inte att den är dålig, bara dåligast av dom som finns. Det tar ju tid att åka till nåt land, och sen när man kommer dit bor man på ett basläger ... Inte så lyxigt, precis. Man skulle ju i alla fall kunna ha fått ett eget rum, som verkligen ingen skulle kunna gå in i. I egypten har man ju inte ens ett rum, där har man ju bara tält! Dessutom så får man plocka undan åt dom andra simmarna på baslägret om man inte vill bo i en svinstia ... Okej, jag överdriver lite, en det är ändå det minst braiga (Ordet "braiga" är så braigt ^^).

Av Sandra - 11 juli 2012 11:22

Som ni ser har bloggen nu fått en ny header!


 


Ähähum ... Jag vet att det inte är gjord på världens proffsigaste sätt med utklipta grejer och sånt, men det är nog det skickligaste jag gjort inom redigering, faktiskt (jag suger på att redigera xP). Nåja, jag gjorde den på Pizap.com, och då var det riktigt enkelt! Fast jag vet inte om färgen blev lite skrikig ... I så fall får jag väl ändra den. 

Vad tycker ni? 

Av Sandra - 10 juli 2012 21:13

Första och troligtvis inte sista, missen på 30-dagarsutmaningen. :(

Faaast jag har en anledning, när jag kom hem vid halv 8 (min kompis pappa var lite försenad när han skulle hämta henne) så hade mamma ryckt ur sladden till internet för att det åskade, och sen när det slutade och jag satte i sladden igen så funkade inte internet ändå (sånt är vårt internet, var beredda på det! xP). Sen idag så var jag på badhuseet med en annan kompis till kl. 12, och sen åkte jag till stugan och kom hem nu. 

Oj, inte kort anledning, hehe. :8 Men nåja, nu dag fem! 



Vad är det längsta du har kommit till i generationer?

 

Hehe, det längsta är tre. xP Jag är verkligen inte bra på att köra i generationer! Men jag tar inte upp det nu i vilket fall ... Familjen var faktiskt en rätt så tidig familj, Den första simmen hette Sandra Andersson. Men jag har inga bilder på henne, eftersom det var på en annan dator som gick sönder (jaa, den bara gick sönder, det var absolut mitt fel ... hehehehehe ...).

 

 

Random bild. :P 



Såååå; Dag 6 - Tjejsimmar eller killsimmar?

 


Tjejsimmar, helt klart! Lite för att jag är en tjej, men sen följer det faktiskt med flera kläder och hår till tjejsimmar, vilket gör tjejsimmar lite mer "varierade". Förlåt till alla killar, men det är så! :) 

 

 


Sul sul!


Vad roligt att du har hittat min blogg! Jag som driver bloggen heter Sandra och är elva år. Bloggen handlar - som du kanske ser - om sims som jag har spelat sen vintern 2008 när jag fick sims 2 med jultidningarna.

Jag på Sims3.com

Bli gärna än med mig på sims3.com! Där heter jag Vetre98

 

vetre98

Sandra Svarar

Ställ så många frågor du vill, jag blir bara glad! Men tänk på att:

 

-Frågor som "Kan du kolla på min blogg?" tas bort.

-Jag har en PC dator och vet ingenting om Mac.

-Sök i sök rutan innan du frågar. 

-Skicka bara frågor om sims. Inget löjligt. 

-Om det är utanför sims så får du gärna berätta om du har en Mac-dator eller PC-dator.

33 besvarade frågor

Länkar

Kommentarregler

Jag blir jätteglad av kommentarer, så kommentera så mycket du vill! Men tänk på att:

  

-Reklam tas bort så fort som möjligt, så det är bättre att du skriver vad du tycker om själva inlägget och hoppas att någon klickar på dig då. 

-Jag tål kritik, men andra läsare kanske inte gör det. Så om du blir sugen att kritisera nånting, så kritisera mig och inte mina läsare, tack. 

-Skicka bara samma sak 1 gång,  tjata inte. Jag blir förståss inte arg om du råkar skicka dubletter, men tjat är inget för mig. 

Omröstning

På vilken sida tycker du jag ska ha menyavdelningen?
 Vänster
 Höger

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards