SimsSandra

Alla inlägg den 31 maj 2012

Av Sandra - 31 maj 2012 20:46


Nu tänkte jag faktiskt börja med en historia helt plötsligt. Det handlar inte om det jag sa att den skulle hndla om, utan jag kom på en annan.Men det kanske blir två historier då? ;P


Ursäkta för problemet och alla konstigheter! Nu är hela delen släppt som den ska  vara ...


Sara - Mörkröd

Albert - blågrön

Övriga - grå


När någon säger nånting så är det ett "-"-tecken framför. Om någon tänker nånting är det ""-tecken framför och bakom. T.ex.: "Jag gillar glass" tänker nån. -Jag gillar glass! säger nån. Vem det är som pratar/tänker bestämmer färgen.


-Del 1-


   

-Hej Saris!!! :D skriver Karro 3 sekunder efter att Sara loggat in.

-Hej hej svarar hon. 

-Vgd???

-Chattar med dig, knäppis.

-Jaha? Inget annat? 

-Nej?

 

Det tar ett tag innan Karro kommer på ett svar.

-I så fall är du knäpp. svarar hon tillslut.

-Varför? För att jag chattar med dig?

-Haha! Jätteroligt ...

PIIIP! tjuter Lolos gummiben.

 Det vibbrerar i Saras fickan.

-Nån ringer. skriver Sara snabbt. Hej då.

-Å, måste du ta det?

-Eeh ... ja? 

-Hallå? svarar hon.

-Hej gumman! säger hennes mamma, och Sara kan riktigt se sin mammas leende på andra sidan tråden.







-Heej, mamma! Vad roligt att du ringer!

"Och bra också. Så slapp jag chatta med Karro ..." 

-Tack, tack ... hur är det? Tar du hand om Lolo?

 

Sara stör sig lite på att hennes mamma ofta ringer bara för att fråga om hennes lilla chiuaua mår bra. Fast det var ju trotts allt hon som betalade den ...

-Jodå, Lolo mår fint, och vi har det så bra! Själv?

-Va? 

-Hur har du det själv?

-Å, bra så ...

 

-Okej ... Hej då! 

 

Sara lägger på, och ser att klockan är sju.

"Bra, då kan jag åka till Neptunus, det piggar alltid upp." 

...

   

Väl nere på Neptunus började Sara dansa direkt. 

-Du bode inte vara här, säger en röst bakom hennes rygg.

-Gaaah! Vem var det!? 

-JAG, din dåre! 

"Typiskt att just en sån skulle få ansvaret ... varför inte nån ordningsam och försiktig, kan man fråga sig?"

 

-Och vem är du, då!?

-En enkel budbärare! Ingen att vara rädd för jag kommer bara  för att säga ...


   

-Jag bryr mig inte, lämna mig i fred. Jag är på dåligt humör.

-Men din lilla i din mage ...

-Varför blandar du in min mage i det här!?

"Suck ... Varför går det aldrig att prata med dom man ska lämna meddelanden till?"

   

-Nej, nej! Lyssna på nu! Universum har valt dig!

-Universum ...? säger Sara trögt. Vad har universum med min mage att göra ..? 

-Men LYSSNA! Du ska få ett BARN! 

-Va ...? 

-Du förstår inte ...

 

-Jo då, det är DU som inte förstår! Jag har inte träffat min kille på ett år snart! Jag kan OMÖJLIGT vara med barn. förklar hon.

-Suuuuuck ...

 

-MEN LYSSNA NU! ryter han. Jag heter Albert och är din budbärare! Jag ville bara säga att du ska föda ett barn, och det kommer att rädda Bridgeport!

-Eeeh ... vakt? 

Albert börjar tröttna på Sara.

-Nu har jag gjort mitt. Om du inte tror mig, gör inte det då.

-Eeeh ... Bra! Hej då!  

Det är det sista Sara säger innan hon springer ut från Neptunus i panik. Inte kan hon vara med barn? 

"Haha ... hon är bara rädd. Jag kanske nådde fram ändå ..." 

På vägen hem försöker Sara sudda ut allt Albert sagt.

"Jagärintemedbarnjagärintemedbarnintemedbarn" försöker hon intala sig själv. "Bridgeport är full av galningar som bara kastar sig på folk och säger vad som helst." 

Men Albert påminde inte om någon sån galning. Och det han sa lät inte som nåt en galning skulle säga ...


Fortsättning följer! 


 








Tidigare månad - Senare månad

Sul sul!


Vad roligt att du har hittat min blogg! Jag som driver bloggen heter Sandra och är elva år. Bloggen handlar - som du kanske ser - om sims som jag har spelat sen vintern 2008 när jag fick sims 2 med jultidningarna.

Jag på Sims3.com

Bli gärna än med mig på sims3.com! Där heter jag Vetre98

 

vetre98

Sandra Svarar

Ställ så många frågor du vill, jag blir bara glad! Men tänk på att:

 

-Frågor som "Kan du kolla på min blogg?" tas bort.

-Jag har en PC dator och vet ingenting om Mac.

-Sök i sök rutan innan du frågar. 

-Skicka bara frågor om sims. Inget löjligt. 

-Om det är utanför sims så får du gärna berätta om du har en Mac-dator eller PC-dator.

33 besvarade frågor

Länkar

Kommentarregler

Jag blir jätteglad av kommentarer, så kommentera så mycket du vill! Men tänk på att:

  

-Reklam tas bort så fort som möjligt, så det är bättre att du skriver vad du tycker om själva inlägget och hoppas att någon klickar på dig då. 

-Jag tål kritik, men andra läsare kanske inte gör det. Så om du blir sugen att kritisera nånting, så kritisera mig och inte mina läsare, tack. 

-Skicka bara samma sak 1 gång,  tjata inte. Jag blir förståss inte arg om du råkar skicka dubletter, men tjat är inget för mig. 

Omröstning

På vilken sida tycker du jag ska ha menyavdelningen?
 Vänster
 Höger

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards